02 Ocak 2007

VİŞNELİ KLASİK PASTA

Pandispanya Ekrem Muhittin Yeğen'in Tatlı Pasta öğretimi kitabından.


PANDİSPANYA
4 Yumurta
125 gr tozşeker
60 gr un
40 gr nişasta
2 çorba kaşığı kakao

YAPILIŞI
Yumurta ve şeker iyice çoğalıp koyu bir bulamaç haline gelinceye kadar çırpılır. Un, nişasta ve kakao elenerek eklenir , tahta kaşıkla karıştırılıp bir çembere dökerek 140-150 derece fırında arasıra kontrol ederek yaklaşık 35-40 dk pişirilir.

ARA KREMASI
500 ml süt
2 yumurta
125 gr tozşeker
50 gr un
2 çorba kaşığı kakao

YAPILIŞI
Süt kaynatılır. Başka bir kapta yumurta ve şeker çırpılır un ve kakao ilave edilip karıştırılır kaynayan sütten bu karışıma biraz ilave edilip sonra bu karışım kaynayan süte ilave edilip göz göz olana dek pişirilir. Soğuduktan içine 4-5 çorba kaşığı çırpılmış krem şanti katılarak inceltilir.

ÜZERİ İÇİN
400 gr kadar donmuş vişne üzerine 2-3 çorba kaşığı şeker ve 1 çorba kaşığı nişastayla bir taşım kaynatılıp soğutulur.
2 paket çırpılmış krem şanti

PASTANIN TAMAMLANMASI
Pandispanya iki yada üçe kesilir. (Ben ikiye kestim) ilk kata kremanın 2/3 'si kenardan taşırmadan konur . Krema üzerine hazırladığımız vişne tanelerinden birkaç tane konur üzerine kalan krema konarak vişne taneleri tamamen kapatılır ve üzerine pandispanyanın diğer katı konur.Üstü krem şantiyle ince bir kat sıvanır. Krema sıkma torbasıyla kenarları süslenir ortasına da kalan vişne konarak süslenir.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

banu merhabalar bende senin gibi bu işe gönül verenlerdenim siten çok güzel hayırlı uğurlu olsun ben senden hangi pastacılık okuluna gittiğini öğrenmek istiyorum ben ustalık belgesi almak için ocakta halk eğitim merkezine başlayacağımda daha kolay bir yolu varsa ve yardımcı olursan çok sevinirim sevgiler
hilal

hanimiş dedi ki...

Merhana Banu,
Bloğun hayırlı olsun..
Selamlar

pecete dedi ki...

ellerinize sağlık... siteniz hayırlı ve uğurlu olsun...
www.pecetedennotlar.blogspot.com

BANU'S CAKES dedi ki...

Teşekkür Ederim Arkadaşlar...
Hilal'cim Feneryolu Pratik Kız Sanat Okulunda Pastacılık Meslek Kursuna gidiyorum. Şubat ayında okulda yeni dönem kursu başlayacak. http://www.feneryolupkso.org/ bilgi alabilirsiniz.

Tulosh dedi ki...

Blogun hayırlı olsun :)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Tijen dedi ki...

sevgili banu,
siten hayirli ugurlu olsun. nice yillar diliyorum.
tijen
(bir öneri, yorumlar senden geçiyorsa sifreye gerek olmuyor, istersen onu kaldir)

Adsız dedi ki...

eeeeeeee