27 Mart 2007

BİR FİKİR


Çok önce yaptığım bir çikolata çalışması... Çikolata kutusu şeklinde yapılmış bir pastaya yada plastik hamurla kaplı bir pasta üzerine konmak üzere, fakat hala dolapta bekliyor...

Aşağıda bulunan şablonların çıktısını alarak şablonlar boyutunda yağlı kağıtları keserek işe başlayabilirsiniz...

Benim yaptığım fiyonkta dikdörtgen fiyonk boyu 14 cm , eni 2,5 cm diğerinde ise boyu 11 cm , en 2,5 cm.

Bu tür çalışmalarda kullanılan çikolata konfiseri çikolata , konfiseri çikolatanın küvertür çikolatadan farkı içindeki yağ oranının fazla olması bu nedenle pasta dekor çalışmalarında kullanılır. Çabuk eriyip çabuk donar. Yağ oranının yüksek olması nedeniyle kolayca şekil alır aynı işlem küvertürle yapılamaz çünkü çikolata kırılır. Konfiseri de benmari de eritilip kullanılır.


Fiyonk için dikdörtgen şeklini yağlı kağıttan keserek 7 tane, diğerinden ise 2 tane hazırlayıp erimiş çikolatayla üzerlerini kapladım. Biraz donmasını bekleyip (Tamamen donarsa kıvırırken kırılabiliyor) yaklaşık 1 dk kadar (çikolata tam donmamalı fakat elinize aldığınızda da kağıttan akmamalı) kağıt üstte kalacak şekilde kıvırıp şekildeki gibi iki ucu birbirine yapıştırdım çikolata tamamen donduktan sonra yağlı kağıtları çikolata üzerinden çıkarıp yukarıdaki şekli alacak şekilde erimiş çikolata ile birbirine yapıştırdım. En son üzerine erimiş beyaz çikolata ile noktalar yaptım...

Kolay gelsin









Şablon

6 yorum:

Pasta Cafe dedi ki...

Banu merhaba;
Fikir için teşekkürler. Deneyeceğim ben de.
Sevgiler.....

BANU'S CAKES dedi ki...

Özlemcim... Bende teşekkür ederim yorumun için...

Adsız dedi ki...

Merhaba, böyle güzel fikrin için emeğine sağlık. Harika bir şey bu.

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Harika pastalar , fikirler var burada , bende yapabilmeyi isterdim, sizleri takip etmek zevkli ve faydalı. Sevgilerimle...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba sitenizi şimdi görüverdim ve çok hoşuma gitti bende bi hayırlı olsun demek istedim.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Banu'cum;
Bu muhteşem ve adeta tablo görünümünde olan inanılmaz lezzetlerinin bir kullanıcısı :)(her zaman tadan)olarak burdan teşekkür etmek istedim.Harika lezzetler tattırıyosun bize.Arkadaşımın nişanında yaptığın o pasta hala damakta ve çok övgü aldı.Benim favorim o siyah ve yumuşacık kurabiyen:)hala unutamıyorum tadını.mükemmeldi.sayende çok değişik ve harika eserler tadıyoruz.Ellerine kollarına emeğine sağlık.iyiki varsın.