18 Şubat 2007

YAĞIZ 1 YAŞINDA !!!


En küçük kuzenim Yağız dün 1 yaşına girdi. Onun için palyaço pasta yaptım. Pastaya baktıkça çığlık atıp güldü.İyiki doğdun YAĞIZ...


Cake Decorating kitabından yararlanarak yaptım bu pastayı yapım aşamasında fotoğraflayabildiğim kadarıyla anlatmaya çalışayım.


1 - Öncelikle çikolatadan bir çanak hazırlamak gerekiyor. Bunun için ben adisababa kalıbı kullandım. Kalıbın dışını alüminyum folyoyla kaplayıp üzerine eritilmiş çikolata dökülüyor. Çikolata donduktan sonra kalıp rahatça çıkıyor, çikolatanın üzerindeki folyoyu söktükten sonra çanağımız hazır durumda.

2 - Çanağın içine pandispanya ve muzlu pastacı kreması kullandım. Pandispanyayı resimdeki gibi gövde formu verecek şekilde yerleştirmek gerekiyor.

3 - Şeker hamuruyla gövdenin üst kısmı kaplanarak kol ve eller hazırlanıp yumurta akı ve kürdan yardımıyla birbirine ve sonrasında gövdeye tutturulur.

4 - Baş yine kürdan yardımıyla gövdeye oturtulur ve saçlar yapılır. Saç için ben royal icing kullandım.

5 - Ayaklar 7 nolu resimdeki gibi hazırlanır üzerine bıçak yardımıyla delikler açılır, bu deliklere ip şeklinde şeker hamuru yerleştirilir ve bağcık görüntüsü verilir.

6 - En son üzerindeki puanlar ve şapkası ile palyaço tamamlanır. :) Kolay Gelsin

5 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Merhabalar Banu;
Pastan harika olmuş ellerine sağlık. Oğlumda palyoçalara bayılır henüz doğum gününe aylar var ama doğum günü için bunu düşünebilirim. Ellerine sağlık.
seldaercan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

yağızın doğum günü kutlu olsun.Sevgiler.

MELEĞİN DÜNYASI dedi ki...

Merhabalar arkadaşım poğaça ve pideleri beğenmene sevindim.Senin palyaço pastan çok güzel görünüyor.Ben Almanyada normal şeker hamuru bulamadım.acı bademli(marzipanrohmasse)var onuda büyük oğlum sevmiyor.Acaba pastacı olarak senin tavsiye edebileceğin bir şeker hamuru veya markası varmı.Belki ben ne şekilde arayacağımı ilememişimdir:(

Tijen dedi ki...

Yağız'a mutlu yıllar sevgili Banu,
Ne şanslı hayatında senin gibi onu seven biri olduğu için. Ellerine sağlık!
Tijen