06 Şubat 2007

ROKOKO



Deniz Gürsoy'un Aşkın ilacı Çikolata kitabından ve arkadaşım Leyla'dan aldığım tariften yararlanarak 2. denemede istediğim bir rokoko tarifi tutturdum sonunda...

Malzeme :

2 pat pandispanya ( Çapı 18 cm)
2 yumurta
50 gr şeker
400 gr krema
5 çorba kaşığı tozşeker
80 gr beyaz çikolata (Benmaride eritilecek)
80 gr bitter çikolata (Benmaride eritilecek)
1 avuç kadar yeşil fıstık
Üzeri için 1 paket kremşanti

Yapılışı :

- 400 gr krema ve 5 kaşık tozşeker mikserle çırpılır.
- 2 yumurta ve 50 gr tozşeker koyu bir bulamaç elde edinceye kadar çırpılır ve kremaya ilave edilip bu karışım ikiye bölünür.Birine beyaz çikolata , diğerine ise bitter çikolata katılıp karıştırılır.
- Çember kalıbın içine pandispanyanın bir patı konur. Üzerine bitter çikolatalı karışım sonra yeşil fıstık, beyaz çikolatalı karışım ve pandispanyanın 2. patı konur ve dondurucuda en az 3-4 saat bekletilir. Çember kalıp çıkarıldıktan sonra üzeri krem şanti ile sıvanarak süslenir.

Afiyet olsun...

Not : İlk denememde kremayı 10 çorba kaşığı tozşekerle çırptım ve ara katına 2 yumurta akı ve 120 gr tozşekerle hazırladığım bir beze koydum. Şekeri sevmeme rağmen bana bile çok şekerli gelen bir rokoko oldu.

6 yorum:

pecete dedi ki...

banucum; mimlendin,sobelendin ve hatta bilimum şeyler oldu. (biraz önce şeker hamuru yaptımda hayatımda ilk defa). kabul edersin mi acaba???sevgiler... ayşem

ZeYNeP dedi ki...

Super olmus, ellerinize saglık hem sunum hem susleme hem tarif hepsi cok guzel, not aldım , bu arada sizde cember mi kullandınız yaparken ? ve yuksekliği standartmı oluyor acaba ?

sevgilerimle,
Figen

BANU'S CAKES dedi ki...

Ayşem'cim mimden haberdarım en kısa zamanda yanıtlıcam canım....

Figencim yaparken bende çember kullandım yüksekliği 8 cm.

Sevgiler...

Banu

ebru altin dedi ki...

Banucum nihayet kendime gelebildim... Bende ilk pasta denememi yarın yapacağım. 55 yas pastası yapamadım ama evlilik yıldönümü pastası yapacağım insallah:))) Gelismelerden haberdan ederim. Bu arada senin pastanın tarifinide yazdım kenara... ellerine sağlık çok güzel olmusss

kamiş dedi ki...

Merhaba Banu, hatırlıyorum, arıyordun rokoko tarifini, bulduğuna çok sevindim. Ellerine sağlık, tadı da eminim güzeldir.. :)

Adsız dedi ki...

Canım eminim çok güzel olmuştur.Yiyemediğim için çok ama çoooook üzgünüm. :(

Leyla Kılıç
www.mimozasusleme.com