18 Mart 2007

BİLARDO MASASI


Uzun zamandır güncelleme yapamıyorum. Bayaa bi tembellik yaptım ama elimde bir sürü çalışma birikti. Bu arada Butik bir pastanede stajımı tamamladım. Bundan böyle en geç iki günde bir güncelleme yapacağım . Söz veriyorum. :)

Bu pastayı da bir arkadaşımın oğlu Enes için yaptım. Yalnız burada kullandığım krema farklıydı. O nedenle yalnızca kremanın tarifini yazıyorum. Pandispanyayı istediğiniz gibi istediğiniz boyutta hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler

Pastacı Kreması


1 lt süt
350 gr şeker
2 adet yumurta
100 gr nişasta
40 gr un
5 gr vanilya

Bütün malzemeler soğuk olarak karıştırılır. Ocakta karıştırılarak pişirilir. Soğutulur.

Ganaj

125 gr krema (küçük kutu kremalardan)
250 gr fildişi küvertür
50 gr şeker
1 yumurta sarısı

Yumurta sarısı ve şeker köpürtülür. Krema kaynatılır ocaktan alınır,içine çikolata atılıp eriyene kadar karıştılır. Yumurtalı karışım çikolataya eklenir ve soğutulur.

Ayrıca 1 kg tatlı krem şanti (Karton kutuda) - Metro yada pasta malzemeleri satan yerlerden temin edebilirsiniz.

Kremanın Tamamlanması:

İyice soğumuş pastacı kreması mikserle çırpılır, içine ganaj eklenir karıştırmaya devam edilirken tatlı şantinin (şanti önceden çırpılmamış olacak) yaklaşık 2/3'ü yavaş yavaş bu karışıma eklenir. Krema istediğiniz kıvama gelene kadar karıştırmaya devam edebilirsiniz.

Not : Fazla karıştırırsanız krema gereğinden fazla katılaşabilir sürmekte zorlanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: